להחליק את הקצוות בסריגה משולבת

שמעתי שסריגה משולבת (Intarsia) מכונה גם סריגת תמונות, ואני יכולה להבין מדוע. סריגה משולבת מאפשרת לסורגת למקם תמונה של כל אובייקט בסריג. ישנם המוני דוגמאות חמודות לילדים שמשתמשות בטכניקה הזו ליישם חיות, צעצועים או אלמנטים מתחום הספורט.
אבל סריגה משולבת איננה רק עבור ילדים. קחו לדוגמא את העיצוב של Daniella Nii לטוניקה משולשים. העיצוב כל כך מתוחכם ומעניין וכל כך פשוט לסריגה!

Tunic by Daniella Nii

 

אלמנט חשוב בסריגה המשולבת הוא ניהול חוט הסריגה. כיון שסריגה משולבת משתמשת באזורים מבודדים של צבע ולא בדוגמאות חוזרות לאורך השורה נדרש חוט נפרד לכל אזור צבע והחוט העיקרי (הצבע העיקרי) שלא בשימוש באותו זמן נשאר תלוי בצד החיצוני של הפרויקט ולא מועבר אחורה. שיטה זו גורמת לסריג להיסרג בשכבה אחת ולהיות מתוח כמו בסריגה רגילה.

על מנת להימנע מחורים בעת החלפת הצבעים יש לזכור לאסוף את הצבע החדש מתחת לצבע הישן. אני מוצאת את זה קל לזכור אם בסוף כל צבע אני מניחה את הצבע העיקרי (הצבע הישן) מעל הצבע החדש ומביאה את הצבע החדש מעל הצבע הישן. ככה זה נראה אם זה מבוצע כהלכה:

1: צבע כחול הינו הצבע הישן, צבע לבן הינו הצבע החדש. 2: מניחים את הצבע הישן מעל החדש ואוספים את הצבע החדש לסריגה. בצורה זו הצבע הישן נתפס ולא נוצר חור.

 

A: סולם של עיניים נעולות (הצד האחורי), B: איזורי צבע מופרדים שנראים כמו סריג אחד (הצד החיצוני)

.

הדבר הראשון בו מבחינים בסריגת קוים אלכסוניים בצבע הוא צורת המדרגות (או שיני מסור) הנוצרת בחילופי הצבע (דוגמא 1).

צורת מדרגות כזו אולי תהיה מקובלת בעיצובים קטנים אבל כאשר הדוגמא כוללת אלכסונים צבעוניים גדולים או קוים מעוקלים אזי מודגשים קווי החיבור בין האלמנטים ולא האלמנטים עצמם. כאשר סורגים עיצוב שכזה בחוט עבה יותר אזי התוצאה תכים גדולים יותר והדגשה רבה יוצר של קווי החיבור בין הצבעים. צורת סריגה זו מעדנת את קווי החיבור ויוצרת קוים מעודנים יותר.

1: סריגה משובצת רגילה עם קצוות משוננים, 2: סריגה משובצת עם קצוות מעודנים.

.

בסריגה, מאלצים את התכים להישען לכיוון אחד על ידי הורדה מכוונת. בטח נתקלת בשיטה זו בפרויקטים קודמים.

לדוגמא נסקור את שיטת ההורדה המכוונת: סורגים k2tog (knit two together), התך העליון נשאר מוטה לימין, בעוד שב ssk (slip, slip, knit) התך העליון נשאר מוטה לשמאל. צריך לזכור כי כיון שהפחתנו תך על מנת ליצור את האלכסון יש להוסיף תך אחד על מנת לשמור על כמות התכים הכללית. בזכות השימוש בהפחתה על מנת לייצר את האלכסון יהיה ניתן להסיט את הצבע בתך אחד לשורה. בדרך כלל משתמשים בשיטה זו בשורות הנסרגות בצד החיצוני.

 

על מנת ליישם את הקונספט הזה בסריגה משובצת יהיה עליך ל 1) לבצע הפחתה בצד אחד של שינוי הצבע ו 2) להפוך את הצבעים בנקודת שינוי הצבעים ואז 3) להתאים עם הוספה בצד השני. בצורה זו סכום התכים הכולל תמיד ישאר זהה.

 

תרגום ממאמר מאת Daniella Nii

 

Category: